ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要
  2. 言語科学研究:神田外語大学大学院紀要
  3. 第10号

日本語学習者の漢字認識ストラテジー : 英語母語話者の場合

https://kuis.repo.nii.ac.jp/records/395
https://kuis.repo.nii.ac.jp/records/395
3123ee14-c8cc-4a4d-bd34-8708cff36d23
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00004243107.pdf KJ00004243107.pdf (1.1 MB)
asKUIS 著作権ポリシーを参照のこと
Item type 紀要論文(ELS) / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2004-03-01
タイトル
タイトル 日本語学習者の漢字認識ストラテジー : 英語母語話者の場合
タイトル
タイトル Investigating Kanj I Recognition Strategies among English-Speaking Learners of Japanese
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 ストラテジー
キーワード
主題Scheme Other
主題 文脈支持
キーワード
主題Scheme Other
主題 漢字の再認
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ページ属性
内容記述タイプ Other
内容記述 P(論文)
著者名(日) 松本, 順子

× 松本, 順子

WEKO 392

松本, 順子

Search repository
著者名よみ マツモト, ジュンコ

× マツモト, ジュンコ

WEKO 393

マツモト, ジュンコ

Search repository
著者名(英) Matsumoto, Junko

× Matsumoto, Junko

WEKO 394

en Matsumoto, Junko

Search repository
著者所属(日)
神田外語大学大学院博士前期課程:神田外語大学外国語学部一般教育
著者所属(英)
en
KANDA UNIVERSITY OF INTERNATIONAL STUDIES
抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 This study investigates the characteristics of kanji recognition strategies among English-speaking learners of Japanese. 17 learners of Japanese took two kanji recognition test in which target kanji words were presented in three different conditions (single kanji, kanji-word, kanji-word-in-context). 50 kanji were selected for recognition. The familiarity and complexity in test materials were controlled to examine the involvement of pronunciation and meaning of kanji for each task. Participants were shown kanji cards in succession and asked to give the pronunciation and meaning of the target kanji. In addition, they were asked to explain everything they knew about each of the target characters (task 1). Then they reported their use of strategies of kanji recognition(task 2). Their strategy reports were analyzed and categorized into memory strategies, cognitive strategies and compensation strategies. The result from task 1 indicated that English-speaking learners of Japanese use information from both context and knowledge of vocabulary to recognize kanji words. In addition above, the results from task 2 showed that (1) when the context was given, they used contextual information in addition to the information based on the analysis of the kanji and/or the kanji-word ; (2)when the task was difficult, they relied on intra-kanji/kanji-word information extensively ; and (3) regardless of task condition, they also used general knowledge based on their experiences in Japan.
雑誌書誌ID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10576042
書誌情報 言語科学研究 : 神田外語大学大学院紀要

巻 10, p. 67-85, 発行日 2004-03
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 09:52:59.663176
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3