ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要
  2. 言語科学研究:神田外語大学大学院紀要
  3. 第11号

Type of error and teacher treatment in ESL classrooms

https://kuis.repo.nii.ac.jp/records/409
https://kuis.repo.nii.ac.jp/records/409
a860bf86-5d0a-4655-b50e-09a00dcbd3ad
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00004129173.pdf KJ00004129173.pdf (908.3 kB)
asKUIS 著作権ポリシーを参照のこと
Item type 紀要論文(ELS) / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2005-03-01
タイトル
タイトル Type of error and teacher treatment in ESL classrooms
言語 en
言語
言語 eng
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Grammar instruction
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Error correction
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 The three grammatical dimensions
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ページ属性
内容記述タイプ Other
内容記述 P(論文)
論文名よみ
その他のタイトル Type of error and teacher treatment in ESL classrooms
著者名(日) 志手, 和行

× 志手, 和行

WEKO 401

志手, 和行

Search repository
著者名よみ シテ, カズユキ

× シテ, カズユキ

WEKO 402

シテ, カズユキ

Search repository
著者名(英) Shite, Kazuyuki

× Shite, Kazuyuki

WEKO 403

en Shite, Kazuyuki

Search repository
著者所属(日)
神田外語大学大学院
抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 When and how teachers should treat errors has been a controversial issue. This study was conducted to explore in what situation teachers tend to treat learners' oral errors. Four cases of ESL classroom observations were carried out The errors made by the students and treated by the teachers was counted and classified into the three dimensions: form/structure, meaning/semantics, and pragmatics (Larsen-Freeman, 1991). It was found that error treatment varied in lesson types, and that there was an overall tendency that errors in form were produced and treated most frequently. Moreover, type of classroom task seems to have affected type of error and teacher treatment. The role-playing activities seem to have provided meaningful contexts for the students so that they made errors in all the three dimensions. It is argued that identifying and diagnosing errors based on the three dimensions might have a potential for effective error treatment, especially in the task which guides learners to interact in a meaningful context. Further studies for the effectiveness of error treatment through the three dimensions would be needed.
雑誌書誌ID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10576042
書誌情報 言語科学研究 : 神田外語大学大学院紀要

巻 11, p. 39-56, 発行日 2005-03
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 09:52:44.264119
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3