WEKO3
アイテム
ヨーロッパ共通参照枠(CEF)における「コミュニケーション言語能力」
https://kuis.repo.nii.ac.jp/records/259
https://kuis.repo.nii.ac.jp/records/259b83027a5-5734-469d-ae71-bf43b886b589
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
asKUIS 著作権ポリシーを参照のこと
|
Item type | 紀要論文(ELS) / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2006-03-01 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | ヨーロッパ共通参照枠(CEF)における「コミュニケーション言語能力」 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Communicative Language Competences in Common European Framework of Reference for Languages : Learning, Teaching, Assessment (CEF) | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 言語教育 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | EU | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | ヨーロッパ共通参照枠 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | コミュニケーション言語能力 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | コミュニケーション教育 | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ページ属性 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | P(論文) | |||||
記事種別(日) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 研究ノート | |||||
論文名よみ | ||||||
その他のタイトル | ヨーロッパ キョウツウ サンショウ ワク CEF ニオケル コミュニケーション ゲンゴ ノウリョク | |||||
著者名(日) |
石橋, 嘉一
× 石橋, 嘉一 |
|||||
著者名よみ |
イシバシ, ヨシカズ
× イシバシ, ヨシカズ |
|||||
著者名(英) |
Ishibashi, Yoshikazu
× Ishibashi, Yoshikazu |
|||||
著者所属(日) | ||||||
麗澤大学非常勤 | ||||||
抄録(英) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | Communication competence has been widely discussed in the field of communication studies and second language teaching. Acquiring "pragmatic communication compettence" has been one of the major aims of conducting second language teaching in recent years in Japan. Many studies have tried to develop the curriculum and to research effective teaching methods related to cultivating communication competence. The theoretical frameworks and the linguistic components of communication competence, however, have not been sufficiently discussed. Recently, "Common European Framework of Reference for Languages: Learning, teaching, assessment (CEF)" has been established by the Council of Europe to facilitate plurilingualism, intercultural interactions, and borderless exchanges of workers and students in the EU. CEF is the guideline of foreign language acquisition and it introduces the criteria of the proficiency levels and the target communication competence. To analyze the components of communicative language competences in CEF, this study will contribute to future constructive research related to communication education. | |||||
雑誌書誌ID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN10068799 | |||||
書誌情報 |
異文化コミュニケーション研究 巻 18, p. 161-179, 発行日 2006-03 |