ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要
  2. 異文化コミュニケーション研究
  3. 第23号

米国留学準備のためのアメリカン・ソーシャル・スキル学習 : 語学研修生を対象としたセッションの記録

https://kuis.repo.nii.ac.jp/records/1055
https://kuis.repo.nii.ac.jp/records/1055
9b9b53fd-aad2-491f-af4c-e083c5f0c5a2
名前 / ファイル ライセンス アクション
ICCI23_05.pdf ICCI23_05 (503.0 kB)
Item type 紀要論文(ELS) / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2011-03-01
タイトル
タイトル 米国留学準備のためのアメリカン・ソーシャル・スキル学習 : 語学研修生を対象としたセッションの記録
タイトル
タイトル Learning American Social Skills in Preparation for Studying in the United States : A Learning Session for English Trainees
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 米国留学
キーワード
主題Scheme Other
主題 ソーシャル・スキル
キーワード
主題Scheme Other
主題 語学研修生
キーワード
主題Scheme Other
主題 ロールプレイ
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ページ属性
内容記述タイプ Other
内容記述 P(論文)
記事種別(日)
内容記述タイプ Other
内容記述 実践報告
記事種別(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 Result Report
論文名よみ
その他のタイトル ベイコク リュウガク ジュンビ ノタメ ノ アメリカン ソーシャル スキル ガクシュウ ゴガク ケンシュウセイ オ タイショウトシタ セッション ノ キロク
著者名(日) 高濵, 愛

× 高濵, 愛

WEKO 1477
CiNii ID 9000018893852

高濵, 愛

ja-Kana タカハマ, アイ

Search repository
田中, 共子

× 田中, 共子

WEKO 1478
CiNii ID 9000022916307

田中, 共子

ja-Kana タナカ, トモコ

Search repository
抄録(日)
内容記述タイプ Other
内容記述 The purpose of this study is to analyze the effects of the American social skills learning session for English trainees based on the session's dialogues and feedbacks. The authors of the paper held the session in 2008 for four Japanese university students to practice American social skills before they left for their studies in the United States. In addition to the participants and authors, the session included an American exchange student and two Japanese assistants who had obtained English training in the United States. Through role plays, they learned four American social skills such as self-introduction, making friends, negotiation, and communicating with language handicap. The results revealed that the participants gradually became used to the learning style of the session. Next, it was found that in order to improve their skills, they came up with various ideas of role-plays. This indicated that their performances became more natural and their impressions, more favorable. Lastly, it was also concluded that joining the session provided the students an opportunity for virtual simulation before they left for the United States.
雑誌書誌ID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10068799
書誌情報 異文化コミュニケーション研究

巻 23, p. 69-100, 発行日 2011-03
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 09:42:28.625793
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3