WEKO3
アイテム
米国留学準備のためのアメリカン・ソーシャル・スキル学習 : 語学研修生を対象としたセッションの記録
https://kuis.repo.nii.ac.jp/records/1055
https://kuis.repo.nii.ac.jp/records/10559b9b53fd-aad2-491f-af4c-e083c5f0c5a2
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Item type | 紀要論文(ELS) / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2011-03-01 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 米国留学準備のためのアメリカン・ソーシャル・スキル学習 : 語学研修生を対象としたセッションの記録 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Learning American Social Skills in Preparation for Studying in the United States : A Learning Session for English Trainees | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 米国留学 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | ソーシャル・スキル | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 語学研修生 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | ロールプレイ | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ページ属性 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | P(論文) | |||||
記事種別(日) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 実践報告 | |||||
記事種別(英) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | Result Report | |||||
論文名よみ | ||||||
その他のタイトル | ベイコク リュウガク ジュンビ ノタメ ノ アメリカン ソーシャル スキル ガクシュウ ゴガク ケンシュウセイ オ タイショウトシタ セッション ノ キロク | |||||
著者名(日) |
高濵, 愛
× 高濵, 愛× 田中, 共子 |
|||||
抄録(日) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | The purpose of this study is to analyze the effects of the American social skills learning session for English trainees based on the session's dialogues and feedbacks. The authors of the paper held the session in 2008 for four Japanese university students to practice American social skills before they left for their studies in the United States. In addition to the participants and authors, the session included an American exchange student and two Japanese assistants who had obtained English training in the United States. Through role plays, they learned four American social skills such as self-introduction, making friends, negotiation, and communicating with language handicap. The results revealed that the participants gradually became used to the learning style of the session. Next, it was found that in order to improve their skills, they came up with various ideas of role-plays. This indicated that their performances became more natural and their impressions, more favorable. Lastly, it was also concluded that joining the session provided the students an opportunity for virtual simulation before they left for the United States. | |||||
雑誌書誌ID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN10068799 | |||||
書誌情報 |
異文化コミュニケーション研究 巻 23, p. 69-100, 発行日 2011-03 |