ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要
  2. 異文化コミュニケーション研究
  3. 第19号

An analysis of discourse markers used by non-native English learners: its implication for teaching English as a foreign language

https://kuis.repo.nii.ac.jp/records/263
https://kuis.repo.nii.ac.jp/records/263
d214bcd5-52c9-4d25-835a-7b6d1bef4d48
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00004653216.pdf KJ00004653216.pdf (193.7 kB)
asKUIS 著作権ポリシーを参照のこと
Item type 紀要論文(ELS) / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2007-03-01
タイトル
タイトル An analysis of discourse markers used by non-native English learners: its implication for teaching English as a foreign language
言語 en
言語
言語 eng
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 discourse markers (DMs)
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 conjunction
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 and
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 so
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 because
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 one-way analysis of variance (One-Way ANOVA)
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 t- test
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ページ属性
内容記述タイプ Other
内容記述 P(論文)
記事種別(日)
内容記述タイプ Other
内容記述 論文
記事種別(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 Article
論文名よみ
その他のタイトル An analysis of discourse markers used by non-native English learners: its implication for teaching English as a foreign language
著者名(英) Shen, Ying

× Shen, Ying

WEKO 247

en Shen, Ying

Search repository
著者所属(日)
値 東北大学国際文化研究科
抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 The purpose of this article is to investigate the similarities and differences in the usage of discourse markers such as because, so, and, etc. among the following three types of university students: native speakers of English (NS), non-native Chinese students (CNNS, mainland Chinese), and non-native Japanese students (JNNS). All the CNNS and JNNS have studies English as a foreign language for more than six years. This paper shows that the three groups of students share a few characteristics with regard to frequency and types of discourse markers used in their English essays. There is an obvious difference among the three groups of students in their preferences for particular types of discourse markers. This paper maintains that priority should be on how to effectively teach the pragmatic and grammatical functions of each discourse marker in English classes carried out in Japan and China because various kinds of misuse of discourse markers have been found in the essays written by the non-native speakers.
雑誌書誌ID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10068799
書誌情報 異文化コミュニケーション研究

巻 19, p. 51-83, 発行日 2007-03
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 09:55:40.783815
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3