ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要
  2. 異文化コミュニケーション研究
  3. 第15号

日本における新しい英語観の確立について : 「文化」の諸モデルに関する一考察

https://kuis.repo.nii.ac.jp/records/244
https://kuis.repo.nii.ac.jp/records/244
05929ca0-8596-4eba-8112-c990ca9426fc
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00004649205.pdf KJ00004649205.pdf (93.5 kB)
asKUIS 著作権ポリシーを参照のこと
Item type 紀要論文(ELS) / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2003-03-01
タイトル
タイトル 日本における新しい英語観の確立について : 「文化」の諸モデルに関する一考察
タイトル
タイトル The Emergence of Varieties of English as International Language : Some Insights from Multi-disciplinary Perspectives into the Concept of "Culture" and English Learning in Japan
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 国際コミュニケーション
キーワード
主題Scheme Other
主題 言語運用能力
キーワード
主題Scheme Other
主題 文化
キーワード
主題Scheme Other
主題 英語観
キーワード
主題Scheme Other
主題 小学校英語教育
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ページ属性
内容記述タイプ Other
内容記述 P(論文)
記事種別(日)
内容記述タイプ Other
内容記述 研究ノート
論文名よみ
その他のタイトル ニッポン ニオケル アタラシイ エイゴカン ノ カクリツ ニ ツイテ ブンカ ノ ショモデル ニ カンスル イチコウサツ
著者名(日) 伊東, 弥香

× 伊東, 弥香

WEKO 201

伊東, 弥香

Search repository
著者名よみ イトウ, ミカ

× イトウ, ミカ

WEKO 202

イトウ, ミカ

Search repository
著者名(英) Ito, Mika

× Ito, Mika

WEKO 203

en Ito, Mika

Search repository
著者所属(日)
東海大学外国語教育センター非常勤
抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 The global spread of English has increased opportunities for non-native speakers to interact with other speakers of World Englishes (WE). Unfortunately, however, Japanese English learners have not realized some significant implications of the emergence of non-native varieties of English. In order to maintain mutual understanding among those varieties of English and to develop the knowledge and skills necessary for intercultural/cross-cultural communicative competence, this present paper discusses the notion of English as an International Language (EIL) as the most appropriate and useful medium for Japanese English learners. Especially, the issue of EIL needs to be taken into consideration with regards to English education in public elementary schools throughout Japan. In addition, the paper points out the importance and necessity of using multi-disciplinary perspectives in intercultural/cross-cultural communication studies in order to deal with a good deal of ambiguity about the concept of "culture." Several other related studies of English learning in Japan, such as Language Awareness (LA) education, will be referred to as a useful source of information.
雑誌書誌ID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10068799
書誌情報 異文化コミュニケーション研究

巻 15, p. 105-122, 発行日 2003-03
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 09:56:22.611194
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3