WEKO3
アイテム
日本における新しい英語観の確立について : 「文化」の諸モデルに関する一考察
https://kuis.repo.nii.ac.jp/records/244
https://kuis.repo.nii.ac.jp/records/24405929ca0-8596-4eba-8112-c990ca9426fc
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
asKUIS 著作権ポリシーを参照のこと
|
Item type | 紀要論文(ELS) / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2003-03-01 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 日本における新しい英語観の確立について : 「文化」の諸モデルに関する一考察 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | The Emergence of Varieties of English as International Language : Some Insights from Multi-disciplinary Perspectives into the Concept of "Culture" and English Learning in Japan | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 国際コミュニケーション | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 言語運用能力 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 文化 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 英語観 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 小学校英語教育 | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ページ属性 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | P(論文) | |||||
記事種別(日) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 研究ノート | |||||
論文名よみ | ||||||
その他のタイトル | ニッポン ニオケル アタラシイ エイゴカン ノ カクリツ ニ ツイテ ブンカ ノ ショモデル ニ カンスル イチコウサツ | |||||
著者名(日) |
伊東, 弥香
× 伊東, 弥香 |
|||||
著者名よみ |
イトウ, ミカ
× イトウ, ミカ |
|||||
著者名(英) |
Ito, Mika
× Ito, Mika |
|||||
著者所属(日) | ||||||
東海大学外国語教育センター非常勤 | ||||||
抄録(英) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | The global spread of English has increased opportunities for non-native speakers to interact with other speakers of World Englishes (WE). Unfortunately, however, Japanese English learners have not realized some significant implications of the emergence of non-native varieties of English. In order to maintain mutual understanding among those varieties of English and to develop the knowledge and skills necessary for intercultural/cross-cultural communicative competence, this present paper discusses the notion of English as an International Language (EIL) as the most appropriate and useful medium for Japanese English learners. Especially, the issue of EIL needs to be taken into consideration with regards to English education in public elementary schools throughout Japan. In addition, the paper points out the importance and necessity of using multi-disciplinary perspectives in intercultural/cross-cultural communication studies in order to deal with a good deal of ambiguity about the concept of "culture." Several other related studies of English learning in Japan, such as Language Awareness (LA) education, will be referred to as a useful source of information. | |||||
雑誌書誌ID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN10068799 | |||||
書誌情報 |
異文化コミュニケーション研究 巻 15, p. 105-122, 発行日 2003-03 |