ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要
  2. 異文化コミュニケーション研究
  3. 第15号

Intercultural Implications of Global Learning Networks (GLNs)

https://kuis.repo.nii.ac.jp/records/242
https://kuis.repo.nii.ac.jp/records/242
0e72a3ab-be18-4ea6-933d-02820387c9c1
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00004649203.pdf KJ00004649203.pdf (81.6 kB)
asKUIS 著作権ポリシーを参照のこと
Item type 紀要論文(ELS) / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2003-03-01
タイトル
タイトル Intercultural Implications of Global Learning Networks (GLNs)
言語 en
言語
言語 eng
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Technology
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 globalization
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 intercultural differences
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 global learning networks
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ページ属性
内容記述タイプ Other
内容記述 P(論文)
記事種別(日)
内容記述タイプ Other
内容記述 研究論文
記事種別(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 Article
論文名よみ
その他のタイトル Intercultural Implications of Global Learning Networks (GLNs)
著者名(英) Ulukan, Cemil

× Ulukan, Cemil

WEKO 196

en Ulukan, Cemil

Search repository
Kobayashi, Toshio

× Kobayashi, Toshio

WEKO 197

en Kobayashi, Toshio

Search repository
著者所属(日)
アナドル大学
著者所属(日)
文部科学省メディア教育開発センター
抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 Increasing interactivity among people and nations, made possible by rapid developments in ICTs, has led global learning networks to become indispensable parts of our lives. These multicultural common platforms create very effective and democratic learning environments in diverse societies having different cultural values, beliefs and perceptions. On the other hand, some people consider them as instruments of disseminating the values and discourses of a dominant culture; moreover, teaching approaches insensitive to diverse cultures may harm local values, causing misunderstandings and cultural degeneration. This paper discusses, based on the research by the first author during his one-year stay in Japan and joint research activities conducted by the co-author and his overseas colleagues in the past years, that the societal and cultural differences among individuals and societies in terms of cultural values, learning processes, communication behaviors and the use of technology should be taken into consideration in global learning networks. Along with the individual responsibilities of constituent organizations functioning on the learning network, there should be well-built coordination and cooperation among all concerned parties such as education providers, national regulatory bodies for global learning networks to be ethically and culturally sensitive - avoiding misunderstandings - and beneficial for both learners and societies.
雑誌書誌ID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10068799
書誌情報 異文化コミュニケーション研究

巻 15, p. 67-82, 発行日 2003-03
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 09:56:18.943340
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3