WEKO3
アイテム
<実践報告>異文化コミュニケーション教育用ビデオの開発とその効果 : 文化対照法を中心に
https://kuis.repo.nii.ac.jp/records/223
https://kuis.repo.nii.ac.jp/records/2239303f36e-b435-4568-ad74-3f702f33584c
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
asKUIS 著作権ポリシーを参照のこと
|
Item type | 紀要論文(ELS) / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2000-03-01 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | <実践報告>異文化コミュニケーション教育用ビデオの開発とその効果 : 文化対照法を中心に | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Educational Video Development for Intercultural Communication and Its Effects : Centering on the Contrast-Culture Method | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 異文化コミュニケーション教育 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | ビデオ制作 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 文化対照法 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | コントラスト・ジャパニーズ | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ページ属性 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | P(論文) | |||||
論文名よみ | ||||||
その他のタイトル | 〓 | |||||
著者名(日) |
久米, 昭元
× 久米, 昭元 |
|||||
著者名よみ |
クメ, テルユキ
× クメ, テルユキ |
|||||
著者名(英) |
KUME, Teruyuki
× KUME, Teruyuki |
|||||
抄録(英) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | This is a report of the joint research project conducted during the period from 1992 through 1996 at the Intercultural Communication Institute, Kanda University of International Studies on the development of educational videos for intercultural communication. This report covers the background information leading to the initiation of this project, theoretical basis for the video production, summary contents of a total of 8 videos, the results and analysis of the reaction of the students in the class of intercultural communication at the Kanda University of International Studies, together with the future task lying ahead in the promotion of this kind of video production. The paper is concluded with the assertion that the video products based on the contrast-culture method originally developed by Edward C. Stewart are one of the effective ways for promoting intercultural communication education. This is because such video products can provide the viewers with ample opportunities to "sensitizingly" understand their own culture as well as different cultures. | |||||
雑誌書誌ID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN10068799 | |||||
書誌情報 |
異文化コミュニケーション研究 巻 12, p. 113-130, 発行日 2000-03 |