WEKO3
アイテム
<実践研究>日本語学習者に向けたビデオ・カルチャー・アシミレーターの作成
https://kuis.repo.nii.ac.jp/records/203
https://kuis.repo.nii.ac.jp/records/203a3be0959-232a-44fe-b5c4-8f37675fec3e
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
asKUIS 著作権ポリシーを参照のこと
|
Item type | 紀要論文(ELS) / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 1998-03-01 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | <実践研究>日本語学習者に向けたビデオ・カルチャー・アシミレーターの作成 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | The Video Production of Culture Assimilators For Japanese Language Classrooms | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 日本語学習者 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 文化学習 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | ビデオ・カルチャー・アシミレーター | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ページ属性 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | P(論文) | |||||
論文名よみ | ||||||
その他のタイトル | 〓 | |||||
著者名(日) |
三角, 友子
× 三角, 友子 |
|||||
著者名よみ |
ミスミ, トモコ
× ミスミ, トモコ |
|||||
著者名(英) |
MISUMI, Tomoko
× MISUMI, Tomoko |
|||||
抄録(英) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | The Culture Assimilator, a programmed culture learning material, has been created and used to train people to interact in a variety of situations in a particular culture. As one of the teaching materials of the Japanese language classrooms, I developed a visual Japanese culture assimilator. The greatest difficulty for the foreigners who study Japanese language is that they do not have fully developed language skills especially in reading and in order to conduct culture assimilator training for those people, this must be reflected as a basic consideration. In this paper, I will explain how I created this culture assimilator to be used in Japanese language classrooms and show how I used it in the classrooms. Also a formative evaluation of this material based on students feedback as well as on the language teachers comments will be presented. Further, some proposals for conducting assimilator training in Japanese as a second language program will also be made on the basis of an analysis of the above students' evaluations. | |||||
雑誌書誌ID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN10068799 | |||||
書誌情報 |
異文化コミュニケーション研究 巻 10, p. 75-95, 発行日 1998-03 |