WEKO3
アイテム
TEACHING COMMUNICATION OR TEACHING INTERACTION?
https://kuis.repo.nii.ac.jp/records/200
https://kuis.repo.nii.ac.jp/records/2009eb096de-deb7-4bec-b526-041db2828177
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
asKUIS 著作権ポリシーを参照のこと
|
Item type | 紀要論文(ELS) / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 1998-03-01 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | TEACHING COMMUNICATION OR TEACHING INTERACTION? | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | eng | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Intercultural contact situation | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | interaction | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | teaching of culture | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ページ属性 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | P(論文) | |||||
著者名(英) |
NEUSTUPNY, J.V.
× NEUSTUPNY, J.V. |
|||||
抄録(英) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | This paper argues that interaction, rather than communication, should be the major concern of language teachers. However, while models exist for grammatical and sociolinguistic competence, little guidance is available to those who also wish to cover sociocultural competence. This paper sketches a processual model that may be valid for both sociolinguistic and sociocultural behaviour. It argues that three different types of interaction teaching (and learning) are necessary. | |||||
雑誌書誌ID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN10068799 | |||||
書誌情報 |
異文化コミュニケーション研究 巻 10, p. 1-13, 発行日 1998-03 |